Saturday, May 22, 2010

Muslimah Hari Esok-Chapter 1

Well.this time i want to share about a book that i read..buku ni pemberian abi fatihah.
Saja ummi kongsi kat sini buat ilmu anak2 ummi n sape je yang baca post ni..

Buku ini adalah karangan Dr Yusuf Al-Qardhawi, ulamak besar Mesir. Buku ni abi beli masa abi belajar kat Uni.Al-Azhar dulu..

Secara ringkasnya buku ni merupakan kupasan mengenai Muslimah hari ini..bagaimana kita perlu punya identiti sendiri yang boleh membezakan identiti kita dengan Non-Muslim. Buku ini sgt bgs bagi membantu para Muslimah menangani masa depan yang kian mencabar dalam era kemajuan dan globalisasi..Satu panduan bagi Muslimah dalam menepis anasir-anasir fahaman yang dibawa oleh Barat dalam usaha mereka meruntuhkan moral kita sebagai seorang Islam.

Adalah perlu bagi semua para Muslimah, samaada yang sudah berkahwin, bakal berkahwin, atau belum berkahwin menyimpan satu salinan buku ini bagi diperturunkan pada generasi akan datang. Hari ini ummi menulis supaya anak ummi akan igt pada buku ini dan ambil sebagai garis panduan..not to say that i am perfect or good in this tapi ini adalah usaha ummi untuk memperbaiki diri dan ummi nak anak ummi ikut apa yang baik...


Ok kali ni cuma pengenalan jadi kita xpayah ckp pjg2..tunggu nanti ummi sambung cite pasal buku ni lagi in next post ok..

No comments:

Post a Comment