Thursday, September 2, 2010

PuAsA n RaYa

Assalammualaikum…


Memang dah teramat lama ummi tak menulis apa2 di blog ini. Keterbatasan waktu membuat ummi harus menyepikan diri..hehe..but now I’m back..

Apa2 pun walaupun agak terlewat, ummi nak ucapkan tahniah pada semua umat Islam yang taat dan sabar menunaikan perintah Allah sepanjang bulan Ramadhan ni..Moga kita akan dipertemukan kembali dengan Ramadhan yang depan.InsyaAllah.

Dah terlanjur menulis tentang Ramadhan ni, ummi rasa masa berlalu terlalu cepat..sedar tak sedar sudah pun 23 Ramadhan berlalu. Macam2 ujian dan kenangan dibulan Ramadhan ni..Tapi ummi rasa tenang..Bulan yang ummi paling suka dan rasa lapang sekali adalah dibulan Ramadhan. Tambahan pula Ramadhan tahun ini sangat bermakna dengan kehadiran anak ummi yang dah makin membesar.

Anak ummi belajar pakai tudung yer..
Kalau tahun lepas ummi berpuasa dengan kehadiran teha dalam kandungan ummi, tahun ini rasa lebih meriah dengan telatah anak ummi yang lasak sangat.Walaupun, tahun ni ummi terpaksa terawih dirumah saja. Maklumla teha ada, kang tak solat pulak ummi kat masjid asyik kejar teha je. Cepat besar ye sayang, nanti kita pegi solat sama2..Diam tak diam tinggal 7 hari je lagi umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidil Fitri..Hm..rasa tak cukup lagi amal nyer bulan puasa ni..But, ummi berdoa tahun depan ummi akan lebih produktif dalam amalan dan juga ibadah.

Itu kisah puasa tahun ni..ini lak ummi nak cerita kisah nak raya.
Anak ummi ni bertuah sangat..tahun ni semua untuk teha. Ummi dengan abi ala kadar jer.
Well, bukan nak membazir tp sebab anak ummi ni cepat sgt membesar. Baju2 dah banyak yang tak muat lagi..Sendat..

So ummi and abi belilah baju lebih sikit utk ank kesayangan kami ni..size baju budak 1 tahun ummi beli..tahanla lama sikit sampai hjg tahun kot..haha..


Raya 2009


Ini masa raya tahun lepas..tahun ini mesti ada gambar teha sekali..tak sabar ummi nak tengok anak ummi bergaya dengan baju raya tahun ni..
 
Hm..cukupla dulu kot kali ni..Lain kali ummi tulis lagi..Daa...

No comments:

Post a Comment