Wednesday, November 4, 2015

Saya mahu transform...ke transformers?

Changes..perubahan..satu perkataan yang tidak berapa disukai oleh manusia kerana perubahan selalu membawa perasaan tidak selamat. Kalau hidup sekarang ini sudah baik, mengapa harus kita berubah lagi?

Tidak boleh kita merasa bahawa apa yang kita ada sekarang dan apa yang kita lakukan sekarang sudah cukup dalam kehidupan. I've read somewhere that if you feel unhappy about something or unsatisfied about certain situation all you need to do is write about it on a piece of paper and forget about it. Outline your desire and try to make it real. My sincere apologies tough cause I can't remember who mentioned it.

As a Muslim, first thing first is to get closer to Allah. Tell Him all about your worries, your hope, your desire, your anger and then ask from him to bless you with His love and calmness.
Hati tidak tenang tanpa solat...Yes, it is true.Why you're still feel empty even if you have pray? I could not think of any reason besides the fact that, we might not yet pray at our best and there is no soul in our devotion to Allah.

Life is getting busy everyday, dan tiba-tiba rasa tersedar tidak banyak pun yang berubah dalam hidup beberapa tahun ini dari segi pembangunan rohani diri sendiri. mungkin kerana itu Allah tarik nikmat bila beribadah kerana banyak perkara dilakukan dalam keadaan tergesa-gesa. Yang sunat bolehlah dikira pula dengan jari.

Lebih2 lagi bila da naik pangkat jadi mother of three.. Da jadi sarjan ni lagila tak menang tangan..Sibuk sangat katanya. So, apa yang mengarut pulak kat blog ni?

Hehehe....mencuba..tips yang katakan bahawa apa yang anda mahu buat cuba anda tuliskaN.
Jadinya saya menulis disini untuk mencuba menanam pohon azam itu untuk memberi yang terbaik pada orang sekeliling saya dengan berubah.

Yes..Saya mahu transform diri saya jadi lebih cemerlang, lebih positif, lebih penyayang, lebih penyabar, lebih lemah lembut, lebih rajin beribadah dan saya mahu LEBIH DEKAT dengan Allah dari yang saya sekarang ini.

Saya mahu memberi yang terbaik dengan menjadi yang terbaik.
Moga Allah izinkan. Amin.


No comments:

Post a Comment